City break Valencia Spain

Nu demult, mai exact la finalul lunii martie 2016, am mers într-un city break in Valencia. Am plecat de acasă cu gândul că nu o să mai mergem atât de mult cum mergem de obicei în excursii, ca de data aceasta ne relaxam mai mult. Stiți cum se întâmplă cand iti planifici ceva si se intampla fix invers? Cred ca am strabatut toata Valencia la pas 🙂 Si asta pentru ca ne-a placut foarte mult, bineinteles.
Orasul in sine este simplu, unii ar zice ca banal pe langa alte orase mai extravagante și pline de mai multă energie.
Dar mie mi-a placut mult, mi-a dat o stare de bine. In Valencia mi-am incarcat bateriile.

Am stat 3 zile in Valencia si am fost cazati foarte aproape de Orasul Artelor si Stiintelor. De aceea, in prima zi am mers direct la simbolul modern al orasului, City of Arts and Sciences. Mi-a placut mult acest complex arhitectural. Cladirile de aici sunt dedicate artelor, stiintelor si naturii:
-Palatul artelor Reina Sofia, cladirea in forma de vapor:
-Emisfera, in forma unei jumatati a ochiului uman. Cand se oglindeste in apa, forma devine un ochi complet:
-Muzeul Stiintelor Printul Felipe este cladirea ce formeaza un schelet de balena;
-Umbrarul, locul ideal pentru o plimbare;
-Podul Assut de L`Or;
-Agora;
-Oceanograful.

City of Arts and Sciences Valencia
Orasul Artelor si Stiintelor, Valencia
Orasul Artelor si Stiintelor Valencia

Parerea mea este ca in timpul unui city break in Valencia, vizitarea Orasului Artelor si Stiintelor este un must do.
La inceput soarele nu dovedea de nori si plimbarea noastra parea un pic cam trista. Iar vantul batea destul de tare. Cand terminaseram de vizitat orasul, s-a inseninat, asa ca am mai facut un tur. Deja simteam altfel acest teritoriu. Cladirile erau mai luminoase, iar piscina imensa din mijlocul complexului stralucea in lumina soarelui. Mi-a placut acest “oras”, cu arhitectura lui futurista. Va recomand sa-l vizitati si seara, luminile sunt un spectacol.

Orasul Artelor si Stiintelor, Valencia

Ne-am continuat plimbarea in centrul vechi al Valenciei, printre cladirile vechi, pline de istorie, pe stradutele inguste, pavate cu piatra si printre terasele care te imbiau la o sangria si la un churros cu ciocolata 🙂

A doua zi am petrecut-o aproape toata in Parcul Turia, amenajat pe albia raului cu acelasi nume. Acum, parcul nu mai este strabatut de acest rau intrucat cursul acestuia a fost deviat si inconjoara orasul. Eu nu am vazut parc mai frumos in viata mea. In orice oras merg, mereu sunt dornica sa ma plimb prin parcuri, am o slabiciune pentru ele 🙂 Dar Parcul Turia mi-a intrat in suflet. Se intinde pe o lungime de 8 kilometri si contine terenuri de sport, parcuri de joaca(printre care si cel mai renumit, numit Gulliver – grozava atractie pentru copii), fantani, locuri de recreere. Mi-a placut vegetatia acestui parc. Peste tot erau portocali, lamai, maslini si bineinteles palmieri. Noi am baut cafeaua de dimineata pe iarba, printre palmieri si am prins si pranzul tot cam la fel.

A treia zi in Valencia am ajuns la plaja.
Noi am mers pe jos de la Orasul Artelor si Stiintelor pana in portul Valenciei (Puerto de Valencia). De acolo pana la plaja nu mai este mult. Cum am zis, ne place sa ne plimbam si sa exploram orasul.
Plaja este mare, lata si lunga. Faleza este plina de palmieri de-o parte si de alta. Ne-am plimbat de-a lungul plajei Malvarrosa. Atat plaja cat si pietonala erau destul de aglomerate, astfel incat partea aceea a Valenciei mi s-a parut cea mai animata parte. De asemenea, este plin de terase si restaurante. Fiind aglomerat si gasind cu greu o masa libera, ne-am asezat in primul restaurant unde am gasit loc. Mi-a placut atat de mult mancarea, bazata bineinteles pe fructe de mare. Nu cred ca are o foarte mare importanta unde va asezati sa mancati, toate restaurantele aratau bine si miroseau extraordinar. De obicei, cand mergeti sa mancati in porturi mancarea este foarte buna, fiind proaspata, in special fructele de mare.

Plaja Valencia

Pe seara ne-am intors in centrul vechi al Valenciei, pentru inca o plimbare. Centrul vechi nu este foarte mare, insa are cateva cladiri foarte frumoase. Sfatul meu este sa incepeti plimbarea din Plaza del Toros si Estacian del Norte
(Gara de nord), pentru a putea vedea toate obiectivele liniar. Gara zici ca e un castel in miniatura, asa frumoasa este cladirea. Apoi ajungi in Plaza del Ayuntamiento nu aveti cum s-o ratati. Este plina de gradini cu flori si fantani arteziene si este inconjurata de cladiri foarte vechi. De aici, mergem spre Plaza de la Reina. Spre deosebire de Plaza del Ayuntamiento, Plaza de la Reina este inconjurata de terase, restaurante si puburi. Aici, noi ne-am oprit la Chocolateria Valor pentru cei mai buni churros cu ciocolata. Aici veti gasi Catedrala din Valencia, cu turnul Miguelete, si imediat in spatele Catedralei ajungi in Plaza de la Virgen cu Arta Apostolilor.

Valencia imbina atat de frumos modernul cu traditionalul si mereu te surprinde si iti pune un zambet pe buze. Asa mi s-a intamplat mie in fermecatoarea Valencia.